Μαγιόρκα: Το λευκό μαργαριτάρι της Μεσογείου!

Το περασμένο καλοκαίρι βρέθηκα στο πανέμορφο νησί της Ισπανίας, τη Μαγιόρκα (αφού πρώτα με τον άντρα μου είχαμε περάσει λίγες όμορφες μέρες στην Ίμπιζα). Τα σχόλια που είχαμε ακούσει για τη Μαγιόρκα ήταν διθυραμβικά και η προειδοποίηση πως οι 5-6 μέρες στη Μαγιόρκα ίσως είναι λίγες, τελικά μας βρήκε σύμφωνους! Παρ’ όλα αυτά, αποφασίσαμε – όπως και κάθε άλλη φορά – να απολαύσουμε την κάθε στιγμή μας στο όμορφο νησί των Βαλεαρίδων και να δούμε και να δοκιμάσουμε όσα περισσότερα μπορούσαμε στον χρόνο που είχαμε.

Αποφασίσαμε να μείνουμε στην πρωτεύουσα του νησιού, την Πάλμα, γιατί καταρχάς η ίδια η πόλη της Πάλμα έχει πολλά μέρη να δει και να γυρίσει κανείς, δεύτερον γιατί θα βόλευε πολύ καλύτερα να μετακινούμαστε σε όλο το νησί χρησιμοποιώντας τα λεωφορεία που ξεκινούν από τον κεντρικό σταθμό λεωφορείων της πόλης στην Placa d’ Espanya και καλύπτουν κάθε άκρη της Μαγιόρκα και επίσης, το να μένεις στην Πάλμα σου δίνει άπειρες επιλογές σε καλά εστιατόρια και μπαρ, από το πρωί ως το βράδυ.

Φτάνοντας με το ferry boat στο λιμάνι της Πάλμα, περίπου 2 ώρες και κάτι αφού είχαμε αναχωρήσει από το λιμάνι της Ίμπιζα, πήραμε ταξί για να πάμε εύκολα και γρήγορα στο ξενοδοχείο μας. Ευτυχώς τα ταξί δεν είναι πολύ ακριβά και συνίσταται να τα χρησιμοποιείτε.

Φτάνοντας στο ξενοδοχείο περασμένες 11 το βράδυ γρήγορα τακτοποιηθήκαμε και αποφασίσαμε να κοιμηθούμε νωρίς γιατί την επόμενη μέρα είχαμε ταξίδι στην άλλη μεριά του νησιού!

Alcudia

Νωρίς το πρωί βρεθήκαμε στον κεντρικό σταθμό της Πάλμα “Palma Intermodal”. Από εδώ φεύγουν λεωφορεία όσο και τρένα και μετρό για διάφορες περιοχές. Αν δεν προλάβατε να πάρετε νωρίτερα πρωινό εδώ θα βρείτε πολλά καφέ και εστιατόρια για να τσιμπήσετε κάτι, ακόμα και στο χέρι, καθ’ οδόν για την πλατφόρμα που το λεωφορείο σας σε λίγο αναχωρεί.

Την πρώτη μας μέρα αποφασίσαμε να κάνουμε τη διαδρομή που μας φαινόταν αντικειμενικά μεγαλύτερα στο νησί αφού από την Πάλμα που βρίσκεται νοτιοδυτικά θέλαμε να φτάσουμε στην Alcudia που βρίσκεται βορειονατολικά του νησιού. Γενικά, να ξέρετε πως σε αυτές τις περιπτώσεις ένα καλό διαδικτυακό “ψαξιματάκι” νωρίτερα (https://www.tib.org/en/xarxa-de-transports/estacio-intermodal-palma) θα σας βοηθήσει να έχετε υπόψιν σας τα διαθέσιμα δρομολόγια ανά προορισμό και τη συχνότητά τους. Ευτυχώς για την Alcudia υπάρχουν τακτικά δρομολόγια και σας δίνεται η δυνατότητα να πάτε, να περάσετε αρκετές ώρες εκεί και να επιστρέψετε βραδινές ώρες στην Πάλμα. Προσοχή βέβαια στο να μην εξαντλήσετε τις πιθανότητές σας γιατί όσο περισσότερο βραδιάζει, τόσο πιο πολύς κόσμος – όπως εσείς – θα παίρνει τον δρόμο της επιστροφής και σημαντικός παράγοντας για την επιτυχή επιβίβαση σας στα υπεραστικά λεωφορεία της Μαγιόρκα είναι να υπάρχει διαθέσιμη θέση!

Περίπου μία ώρα μετά βρεθήκαμε στο γραφικό χωριό της Alcudia, στην περιοχή της παραλίας, περίπου 15-20 λεπτά περπάτημα από το ιστορικό κέντρο της. Δεν ήξερα εκείνο το πρωινό – αρκετές ώρες αργότερα το κατάλαβα! – πως την επόμενη φορά που θα ερχόμουν στη Μαγιόρκα, αν δεν επέλεγα να μείνω πάλι στην πόλη της Πάλμα, εντέλει θα επέλεγα με κλειστά μάτια να μείνω στην Alcudia!

Τη Μαγιόρκα την αποκαλώ “λευκό μαργαριτάρι” όχι για τα φημισμένα μαργαριτάρια της και τη συνεχή παραγωγή τους (θα μιλήσουμε και για αυτά!) αλλά για τις κατάλευκες αμμώδεις παραλίες της. Η παραλία της Alcudia η οποία έχει έκταση πολλών χιλιομέτρων είναι η τρανή απόδειξη πως οι εξωτικοί “Παράδεισοι” με λευκές άμμους και εκατοντάδες φοίνικες δεν είναι προϊόντα photoshop, μα υπάρχουν στ’ αλήθεια! Στην παραλία της Alcudia θα μπορούσα να έρχομαι ξανά και ξανά, κάθε μέρα! Ας όψεται που ήθελα να δω κι άλλα μέρη στο νησί. Μπορώ όμως άφοβα και με τόλμη να σας πω πως ίσως είναι το καλύτερο μέρος για να απολαύσει υπέροχα μπάνια κανείς, ίσως σε όλη τη Μαγιόρκα! Είτε είστε μόνοι, είτε έρθετε με φίλους ή το ζευγάρι σας, είτε με τα παιδιά σας, δεν υπάρχει περίπτωση να μην περάσετε καλά! Απολαύστε ατελείωτες βόλτες στην λευκή άμμο, αναζητήστε σκιά κάτω από τα δέντρα κι αν θελήσετε να πάτε για ψώνια ή να φάτε και να πιείτε κάτι έχετε πλήθος επιλογών για να διαλέξετε!

Σας προτείνουμε ανεπιφύλακτα – ειδικά αν είστε λάτρεις του κρέατος και της ωραίας θέας! – το “Muddy’s Wood Fired Grill”. Με θέα απέναντι το “νησάκι”, στο λιμάνι της Alcudia, σας προτρέπω να ανεβείτε στην σκεπαστή ταράτσα με την ωραία “αμερικάνικη” διακόσμηση και να παραγγείλετε τόσο μια μερίδα quesadillas (κρέας με λαχανικά και λιωμένο τυρί μέσα σε τορτίγια) και fajitas με κοτόπουλο και λαχανικά / σος για να γεμίσετε τις πιτούλες μόνοι σας.

Μην φύγετε από την περιοχή της Alcudia πριν δείτε το ιστορικό της κέντρο με τα τείχη, τις πανέμορφες μονοκατοικίες και τα μεγάλα πλακόστρωτα! Ειδικά όσο δύει ο ήλιος πάνω από την παλιά πόλη είναι μαγεία ακόμη και οι φωτογραφίες που θα βγάλετε!

Πόλη της Πάλμα

Ξέρω πως στη Μαγιόρκα θέλετε πιθανότατα να επισκεφτείτε όσο το δυνατόν περισσότερες εξωτικές παραλίες μπορείτε. Δε σας αδικώ. Είναι ένα νησί με πολλή ηλιοφάνεια και γενικά υψηλές θερμοκρασίες και αρκετή υγρασία. Υπό αυτές τις συνθήκες δεν συνίστανται εύκολα βόλτες σε περιοχές που κυριαρχεί η πέτρα και το τσιμέντο! Παρ’ όλα αυτά σας το ζητώ – και θα με θυμηθείτε – να αφιερώσετε μία μέρα από τις διακοπές σας και να γυρίσετε το ιστορικό κέντρο της Πάλμα. Κρύβει πανέμορφους θησαυρούς και μοναδικά σημεία για να βγάλετε υπέροχες φωτογραφίες!

Καταρχάς, μη χάσετε τη βόλτα κατά μήκος του περίφημου καναλιού της Πάλμα που οδηγεί στο γνωστό πάρκο της Santa Catarina. Θα σας μαγέψουν τα πράσινα νερά με τους φοίνικες και τα υπόλοιπα φυτά και δέντρα δεξιά και αριστερά του καναλιού και γύρω από το συντριβάνι.

Πριν φτάσουμε στο αμιγώς ιστορικό κέντρο της πόλης κάναμε μια στάση στο εμπορικό El Corte Ingles, (https://www.likealocalguide.com/palma-de-mallorca/el-corte-ingles) ένα από τα γνωστά και μεγαλύτερα malls τα οποία θα βρείτε σε διάφορα μέρη σε όλη την Ισπανία (εγώ τα πρωτοέμαθα όταν είχα επισκεφτεί τη Σαραγόσα πριν 12 χρόνια). Μη σας αποθαρρύνουν οι ακριβές μάρκες και τα επώνυμα προϊόντα που βλέπετε εδώ κι εκεί. Εγώ ψώνισα μερικά υπέροχα ρούχα που βρήκα σε προσφορά, σε πραγματικά χαμηλές τιμές!

Πολύ κοντά με τα πόδια είναι το Paseo del Borne, ο κεντρικός πεζόδρομος της Πάλμα που θυμίζει καταπληκτικά την περίφημη La Rambla της Βαρκελώνης. Προφανώς θα βγάλετε φωτογραφίες με τα δύο αγάλματα Σφίγγας που βρίσκονται αντικριστά στην αρχή του πεζόδρομου πριν απολαύσετε τη βόλτα σας κάτω από την καλοδεχούμενη σκιά των δέντρων!

Πολύ σύντομα θα έχετε φτάσει στην Plaza de la Reina με το υπέροχο συντριβάνι στη ροτόντα που σχηματίζει ο αυτοκινητόδρομος και το μικρό αλλά πανέμορφο πάρκο στα αριστερά σας με το πέτρινο συντριβάνι και το άγαλμα προς τιμήν του Joan Alcover, του γεννημένου στην Πάλμα γνωστού δικηγόρου και ποιητή. Εδώ θα βγάλετε οπωσδήποτε μερικές φωτογραφίες!

Αν κοιτάξετε προς τα πάνω και δεξιά, ουσιαστικά βλέπετε τη Costa de la Seu, τα σκαλοπάτια που θα σας οδηγήσουν στα βασικά ιστορικά μνημεία της Πάλμα. Δεξιά σας βλέπετε τα τείχη του στρατοπέδου “Comandacia General de Balears”. Πιστέψτε με, δεν είναι σαν τους στρατώνες που έχετε συνηθίσει!

Στρίβοντας πια δεξιά θα βρεθείτε στην Place de la Seu. Στα δεξιά σας θα έχετε το Βασιλικό Ανάκτορο της Αλμουδένα (Palau Reial de l’Almudaina) και στα αριστερά σας τον επιβλητικό Καθεδρικό Ναό γοτθικού ρυθμού της Μαγιόρκα (Catedral de Mallorca). Η συγκεκριμένη περιοχή είναι γεμάτη μουσεία να επισκεφτείτε, μπορείτε κυριολεκτικά να περάσετε μια ολόκληρη μέρα σε αυτό το κομμάτι της πόλης αν το θέλετε!

Βγάλτε υπέροχες φωτογραφίες από την καρδιά της Πάλμα και με θέα την παραλία της πόλης με την ατελείωτη σειρά από φοίνικες! Απολαύστε τη μαγεία αυτού του σημείου, σε αυτό το ιστορικό “μπαλκόνι”.

Κατεβείτε την πέτρινη σκάλα μέχρι να φτάσετε κοντά στο πανέμορφο συντριβάνι (fuente) και το γλυπτό Hacia el Sur. Αν θέλετε πραγματικά μοναδικές φωτογραφίες καθίστε για ένα δροσιστικό ρόφημα από την πλευρά του Αθλητικού Όμιλου “Royal Palma Radio Control Yacht Club”.

Στη συνέχεια, εμείς συνεχίσαμε τη βόλτα μας στην οδό Avinguda d’Antoni Maura και χωρίς να το έχουμε προγραμματίσει βρήκαμε μπροστά μας κοσμηματοπωλεία που πουλούσαν τα περίφημα μαργαριτάρια της Μαγιόρκα. Η ιστορία τους είναι μεγάλη και δε θα τη γράψω αναλυτικά εδώ, η αλήθεια είναι όμως μία: Κυκλοφορούν πολλά τεχνητά μαργαριτάρια κατασκευασμένα σε πλήθος εργαστηρίων στη Μαγιόρκα και σε άλλες περιοχές της Ισπανίας. Είναι αντικειμενικά εντυπωσιακά. Σαφώς υπάρχουν και μαργαριτάρια του γλυκού νερού, αλλά για αυτά θα πρέπει να είστε έτοιμοι να πληρώσετε κι επίσης να λάβετε πιστοποιητικό γνησιότητας! Γενικότερα ψάξτε το καλά πριν επενδύσετε πολλά χρήματα σε κάτι που δε γνωρίζετε και δεν είστε σίγουροι για την ποιότητά του. Στην τελική ένα απλό ασημένιο κόσμημα θα μείνει να σας θυμίζει για πάντα τη Μαγιόρκα και δεν χρειάζεται να κοστίζει μια περιουσία!

Μετά από λίγη ακόμη περιπλάνηση βρεθήκαμε στην πανέμορφη Placa Major, μια ιστορική πλατεία της πόλης με υπέροχα κτίρια και πλήθος εστιατορίων μέσα και γύρω από αυτήν για να διαλέξετε. Λίγο παραδίπλα βρήκαμε και το μαγαζί της Disney, το οποίο δυστυχώς απ’ ότι διαβάζω πλέον έχει κλείσει οριστικά. Κρίμα!

Αφού ήπιαμε από ένα ποτήρι φυσικό χυμό πορτοκάλι και μοιραστήκαμε μια μπακέτα με jamon στο “Toronto” συνεχίσαμε το περπάτημα μας στην οδό Carrer de Sant Miquel, με τα διάφορα μαγαζιά ρούχων και αξεσουάρ. Πριν πάρουμε την απόφαση να επιστρέψουμε στο ξενοδοχείο μας για λίγη ξεκούραση κάναμε μια στάση στον Καθολικό Ναό “Basílica de Sant Miquel de Palma” προς τιμήν του Αρχαγγέλου Μιχαήλ. Είναι μικρός αλλά πολύ όμορφος ναός!

Playa Roca de Camp de Mar

Την τρίτη μέρα από νωρίς φορέσαμε τα μαγιό μας και κατευθυνθήκαμε στο σταθμό των λεωφορείων με σκοπό να επισκεφτούμε την παραλία Playa Roca de Camp de Mar (περιοχή Andratx) δυτικά της Πάλμα. Η διαδρομή κρατά περίπου 30 λεπτά και η όλη περιοχή είναι γεμάτη πολυτελή καταλύματα με θέα τη θάλασσα. Υπάρχουν αρκετά beach bars και ψιλικατζίδικα κατά μήκος της παραλίας για να ψωνίσετε αλλά μην περιμένετε ξαπλώστρες και μια οργανωμένη παραλία. Γενικότερα, συνίσταται στις περισσότερες παραλίες της Μαγιόρκα να πηγαίνετε με δική σας ομπρέλα, ψαθάκια ή καρέκλες και πετσέτες.

Η παραλία έχει όμορφη αμμουδιά. Δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλη σε μήκος αλλά έχει καλούτσικο πλάτος και αρκετά καθαρά νερά – αν αναλογιστούμε ότι την επισκεφτήκαμε σε πολύ δημοφιλή τουριστική περίοδο!

Το βράδυ επιλέξαμε να πάμε για φαγητό στο “Wine & Food Restaurant” στην οδό Carrer del Sindicat της Πάλμα. Ήπιαμε ένα ωραίο ροζέ κρασί, το “Rosat de Negres” και τιμήσαμε ψάρια και θαλασσινά εκείνη τη μέρα. Εγώ παρήγγειλα μια ποικιλία φιλέτων ψαριών και θαλασσινών και ο άντρας μου ένα ριζότο με θαλασσινά. Για επιδόρπιο θεωρείστε πάντα εγγύηση την crema catalana, την παραλλαγή του γαλλικού crème brulee.

Cala Millor

Την επόμενη μέρα πήραμε το λεωφορείο για μια αρκετά απομακρυσμένη παραλία από την Πάλμα, την Cala Millor. Βρίσκεται στην βορειοανατολική πλευρά του νησιού, όχι πολύ μακριά από την περιοχή της Alcudia. Και σε αυτή την παραλία βρήκαμε ατελείωτη λευκή αμμουδιά και υπέροχα γαλανά και καθαρά νερά.

Προσωπικά τόσο την παραλία όσο και τη γύρω περιοχή τη βρήκα πολύ λιγότερο γραφική από την περιοχή της Alcudia, αλλά από την άλλη σίγουρα αξίζει να έρθετε μια βόλτα για να κάνετε ένα ωραίο μπάνιο και να ψωνίσετε ή να φάτε σε κάποιο από τα διάφορα ταχυφαγεία της περιοχής που βρήκαμε αρκετά συμφέρουσες τιμές.

Το βράδυ επιστρέφοντας στην Πάλμα δειπνήσαμε υπέροχα στο “Fervor”. Συνήθως είναι φίσκα από κόσμο και δεν είναι και ιδιαίτερα μεγάλο σε μέγεθος, οπότε θυμηθείτε να κάνετε κράτηση. Πραγματικά ό,τι κι αν αποφασίσετε να δοκιμάσετε σε αυτό το μαγαζί θα είναι πεντανόστιμο!

Cala Major

Αν θέλετε ένα “βρώμικο” αλλά νόστιμο, γρήγορο και φθηνό πρωινό στο κέντρο της Πάλμα τότε σας προτείνω να πάτε στο “100 montaditos”. Παίρνετε καφέδες ή χυμούς και διαλέγετε ψωμάκι με γέμιση της αρεσκείας σας με μόλις λίγα ευρώ!

Η τελευταία παραλία που επισκεφτήκαμε την πέμπτη μας μέρα στη Μαγιόρκα ήταν η Cala Major. Με το λεωφορείο είναι περίπου 15 λεπτά μακριά από το κέντρο της Πάλμα και αντικειμενικά είναι ένα πολύ τουριστικό μέρος (με όλα τα καλά και τα αρνητικά αυτού!). Η παραλία είναι αρκετά μικρή, μην περιμένετε τις ανοιχτές ατελείωτες παραλίες που συναντάμε στα βορειοανατολικά του νησιού. Παρ’ όλα αυτά προσφέρει μια ανάσα δροσιάς πολύ κοντά στην πρωτεύουσα του νησιού, αν για κάποιο λόγο δε θέλετε να ταξιδέψετε πολύ μακριά απλά για μια βουτιά.

Αν κάποια στιγμή θέλετε μια δροσερή sangria ή μια ωραία πίτσα, τότε το παραθαλλάσιο “Pelicano Beach” είναι μια καλή ιδέα για να χαλαρώσετε!

Μετά από λίγες ώρες ξεκούρασης στο ξενοδοχείο μας κατευθυνθήκαμε στο εστιατόριο “Fabrick”, αυτό που έμελλε να γίνει το αγαπημένο μας εστιατόριο σε όλο το νησί (και ειλικρινά σας προτείνω να κάνετε κράτηση ΤΩΡΑ σε αυτό!).

Θέλετε η διακόσμηση; Θέλετε η ποιότητα του φαγητού; Οι γεύσεις; Η φαντασία του σεφ; Το μενού που αλλάζει και ανανεώνεται κάθε λίγο και λιγάκι ώστε όλα να είναι μια έκπληξη; Θα σας πω απλά ότι είναι κάτι που δεν είναι σίγουρα σαν όλα τ’ άλλα και η άψογη φιλοξενία θα πω – η οποία είναι πολλά περισσότερο από εξυπηρέτηση – των ανθρώπων του μαγαζιού κάνει την όλη εμπειρία απλά μοναδική! Και στο τέλος, τσιμπήσαμε και το δωράκι μας! Εγώ μια φορά έριξα την προειδοποίηση μου: Θα ξανάρθουμε!

Τελευταίες ώρες στην Πάλμα

Η πτήση της επιστροφής μας στην Ολλανδία ήταν αργά το μεσημέρι. Αποφασίσαμε το τελευταίο μας πρωινό στην Πάλμα να κάνουμε βόλτα σε κάποια μέρη που δεν είχαμε δει και κάποια λίγα ψώνια.

Βαδίζαμε την οδό Carrer de Sant Miquel κι περάσαμε μπροστά από το στρατιωτικό μουσείο “Centro de Historia y Cultura Militar” καθίσαμε για πρωινό στο καφέ – αρτοποιείο στο “Forn del Santo Cristo”, ένα πραγματικά όμορφο αν και μικρό μαγαζί, με πολλά αλμυρά και γλυκά εδέσματα να δοκιμάσετε και φυσικά με καλό καφέ!

Εκείνο το πρωινό στην Placa Major είχε στηθεί μια αγορά υπέροχων χειροποίητων ειδών. Αν δεν είχαμε αγοράσει ήδη αρκετά δώρα και σουβενίρ λογικά θα έμπαινα στον πειρασμό να αγοράσω κάτι απ’ τα τόσα όμορφα πράγματα που έβλεπα γύρω μου!

Στη συνέχεια, ο δρόμος μας μάς έβγαλε μπροστά απ’ το αρτοποιείο “Fornet de la Soca” το οποίο στεγάζεται σε ένα εντυπωσιακό κτίριο και διόλου τυχαία είναι πολύ δημοφιλές και πολλοί αγοράζουν γλυκά και παγωτά απ’ αυτό!

Τα βήματα μας μας ξανά έβγαλαν γρήγορα στα ιστορικά μνημεία της πόλης, όπως στο πάρκο “Jardi de la Seu”, εν συνεχεία στην περίφημη “Arc de sa Drassana” ένα ιστορικό αξιοθέατο με μια υπέροχη αψίδα και μια λιμνούλα με πράσινα νερά. Περπατώντας ακόμα πιο βόρεια βρεθήκαμε στο πάρκο με τα μικρά συντριβάνια “S’Hort del Rei” ενώ 200 μέτρα παρακάτω το γλυπτό “Jònica” προς τιμήν του Έλληνα ποιητή Κωνσταντίνου Καβάφη μας τράβηξε την προσοχή!

Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε προς το λιμάνι της πόλης κι από το άγαλμα “Monument a Ramon Llull” κατεβήκαμε για ένα δροσιστικό ποτό και μερικές υπέροχες φωτογραφίες με θέα τη μαρίνα στο μπαρ – εστιατόριο “Mar de Nudos Mediterranean & Japanese cusine”.

Αφού πήραμε μια ανάσα, συνεχίσαμε το περπάτημα κατά μήκος του νερού στην Paseo Maritimo, ουσιαστικά παράλληλα με την οδό Carrer del Moll, και χαζεύαμε τα πολυτελή σκάφη.

Φτάνοντας στο γλυπτό “El genio de las islas” κατευθυνθήκαμε δεξιά στην πανέμορφη πλατεία με τα διατηρητέα κτίρια Placa de la Llotja (αριστερά μας ήταν το μνημείο “Llotja de Palma”).

Χαθήκαμε στα υπέροχα, γραφικά στενά της πόλης μέχρι που βγήκαμε στο Μουσείο Τέχνης “Can’ Sales” στην περίφημη πλατεία με τα γλυπτά περιστεριών κι από εκεί βρεθήκαμε στην Plaça de Santa Eulàlia όπου αποφασίσαμε να επισκεφτούμε τον μεγαλοπρεπή καθολικό ναό της Αγίας Ευλαλίας (Santa Eulàlia de Ciutat de Mallorca), να ανέβουμε πάνω στα μπαλκόνια του και να θαυμάσουμε το αστικό τοπίο και τα υπέροχα bars και τις πισίνες στις ταράτσες των γύρω κτιρίων!

Την τελευταία μας παέγια και την τελευταία μας σαγκρία τα απολαύσαμε κοντά στην πλατεία Plaça d’En Coll. Στη συνέχεια με βαριά καρδιά συνειδητοποιήσαμε πως η ώρα είχε φτάσει και έπρεπε να πάμε να πάρουμε τα πράγματα μας από το ξενοδοχείο και να αναχωρήσουμε για το αεροδρόμιο. Αυτό για το οποίο ήμασταν σίγουροι ήταν ένα: Θα ξανά έρθουμε στη Μαγιόρκα με την πρώτη ευκαιρία! Μακάρι να μπορούσαμε κάθε χρόνο έστω για μια βδομάδα να επιστρέφαμε σ’ αυτό το πανέμορφο νησί που έχει τόσα να δώσει!

Λίγες σκόρπιες σημειώσεις ακόμα…

• Για ‘μένα ίσως το καλύτερο ζαχαροπλαστείο με τάρτες στην Πάλμα ήταν το “Juana y Juan”. Πραγματικά δοκίμασα τέσσερα διαφορετικά γλυκά τέσσερις διαφορετικές μέρες σε αυτό το μαγαζί! Και ήταν όλα κόλαση!
  • Αν ξεχάσατε να φέρετε κάποιο βιβλίο μαζί σας και έχετε ευχέρεια να διαβάζετε σε ξένες γλώσσες – πέρα από ισπανικά – όπως αγγλικά ή γαλλικά τότε τρέξτε στο second hand βιβλιοπωλείο: “Re-Read Palma – Librería Lowcost”. Οι βιβλιόφιλοι θα το λατρέψετε όσο βασικά το λάτρεψα κι εγώ ενώ οι πολύ χαμηλές τιμές του μάλλον θα σας ωθήσουν να πάρετε 1-2 βιβλία παραπάνω!
  • Τι παίζει γενικά με τα λεωφορεία και τα δρομολόγια τους; Είναι καλό να ξέρετε ότι τα λεωφορεία στη Μαγιόρκα προσπαθούν να είναι συνεπή αλλά καμιά φορά αργούν λίγο παραπάνω! Είναι λογικό γιατί κάποια από αυτά καλύπτουν τεράστιες αποστάσεις, κάνουν πάρα πολλές στάσεις σε τουριστικά μέρη ενώ αν καμιά φορά δε μπορείτε λόγω πληρότητας να ανεβείτε σε ένα λεωφορείο τότε μάλλον θα χρειαστεί να περιμένετε το επόμενο κι αυτό ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες με την έντονη ζέστη μπορεί να αποδειχτεί αρκετά βάρβαρο. Μη διστάσετε να ζητήσετε από τους οδηγούς των λεωφορείων να στείλουν έκτακτο λεωφορείο αν σε ένα ωριαίο δρομολόγιο δε μπορεί να εξυπηρετηθεί ο κόσμος μιας περιοχής. Όταν ένα μεσημέρι φεύγοντας από την Playa Roca de Camp de Mar δε χωρέσαμε σε ένα λεωφορείο όσοι επιστρέφαμε στην Πάλμα, ο οδηγός του πλήρους λεωφορείου μέσω ενδοεπικοινωνίας ζήτησε να σταλεί το συντομότερο δυνατόν ένα επιπλέον λεωφορείο για τους υπόλοιπους για να μη χρειαστεί να περιμένουμε μία ολόκληρη ώρα μες στον ήλιο!
    Περισσότερα για τα λεωφορεία στη Μαγιόρκα θα διαβάσετε εδώ: https://mallorcaunderthesun.com/how-to-take-the-tib-bus-in-mallorca/
  • Θέμα “γυμνισμός στη Μαγιόρκα”: Σε όλη τη Μαγιόρκα ο ημιγυμνισμός (topless) για τις γυναίκες είναι αποδεκτός και γενικότερα αρκετά διαδεδομένος (θα το διαπιστώσετε άλλωστε με τα ίδια σας τα μάτια!). Αν θέλετε γενικά να επιχειρήσετε πλήρη γυμνισμό να ξέρετε πως υπάρχουν δεκάδες παραλίες αποκλειστικά για γυμνιστές ώστε να διαλέξετε αυτή της αρεσκείας σας. Γενικότερα, σε όλες τις Βαλεαρίδες νήσους ο γυμνισμός είναι δημοφιλής και δεν διώκεται ποινικά.